The Pioneers

LG에너지솔루션은 이차전지 생산의 핵심 거점인 오창공장의 명칭을 미래 지향적으로 재정의하여, 내부 임직원의 자긍심을 높이고 외부 이해관계자에게도 혁신적인 이미지를 전달하고자 했습니다. 프리퍼드는 이에 부합하는 글로벌 브랜드 네임을 개발하는 프로젝트를 수행했습니다.

Client

LG에너지솔루션

Industry

Technology

Service

#에너지플랜트

New Branding

Internal Branding

Duration

6 Weeks

The Challenge

오창공장은 LG에너지솔루션의 기술력과 생산 경쟁력을 대표하는 상징적인 장소임에도 불구하고, 기존 명칭은 전략적 브랜딩 관점에서의 상징성이나 미래 지향적 메시지가 부족한 상황이었습니다. 글로벌 생산 네트워크 내에서의 위상을 강화하고, 동시에 임직원들에게도 프라이드와 소속감을 심어줄 수 있는 새로운 정체성 확립이 필요했습니다.

The Solution

We developed a cohesive brand identity for Elegant Pack, including a new logo, color palette, typography, and visual elements that conveyed luxury, quality, and sophistication. The redesigned website featured high-quality visuals, elegant typography, and a refined color scheme. Interactive elements and streamlined navigation enhanced user engagement, ensuring a unified and professional appearance across all digital touchpoints, including the website, social media, and marketing materials.